Historia marki Ballarini

Firma Ballarini – pełna nazwa to BALLARINI PAOLO & FIGLI SPA - została założona przez Paolo Ballarini w 1889 roku. Z początku funkcjonowała jako mała manufaktura, jakich wiele było w tamtych czasach, produkująca wszelkiej maści naczynia metalowe. Siedziba mieściła się  blisko Mantui w miasteczku Rivarolo Mantovano i tam też znajduje się do dnia dzisiejszego.

W 1931 roku katalog  Ballarini zawierał już w swojej ofercie ponad 2000 pozycji, na które składały się m.in. sztućce, garnki oraz inne naczynia stołowe. Był to okres szczególnie szybkiego rozwoju oraz zwiększania portfolio. Rok 1960 należy do kluczowych w historii firmy. Podjęta została wówczas strategiczna decyzja o skoncentrowaniu wysiłków na produkcji naczyń pokrytych powłoką typu non–stick i dalsze konsekwentne rozwijanie tej koncepcji.

Efektem tych działań było podpisanie w 1980 roku umowy licencyjnej na dostawy z koncernem Du Pont  i stosowanie w naszych produktach powłok teflonowych. Powłoki te stosowane były przez kolejne lata, aż do momentu wprowadzenia własnych opatentowanych powierzchni, pozbawionych tych wad, które miał teflon. Wówczas to narodził się Keravis – rewolucyjna powłoka non-stick, stosowana w różnych odmianach po dzień dzisiejszy. Począwszy od 1990 roku, Ballarini konsekwentnie rozwijało koncepcję naczyń z powłokami typu non-stick, przyczyniając się do wzrostu znaczenia tych produktów w swojej kategorii oraz propagowania ich użycia w naszym codziennym życiu.

Znaczący wpływ na rozwój firmy miało wprowadzenie takich linii jak; Titanio, Gli Speciali, pierwsze patelnie indukcyjne linii “Fenice”, czy też linia “Il Rame” – linia ekskluzywnych miedzianych garnków, używanych przez największe sławy kulinarne na całym świecie. Do dnia dzisiejszego firma pozostaje w rękach rodziny Ballarini i zarządzana jest przez braci dzielących trudy prowadzenia biznesu pomiędzy siebie. Rodzina i włoska tradycja przede wszystkim.

Produkcja i zasięg działania

Ballarini S.p.A. jest jednym z największych i najważniejszych producentów w Europie, biorąc pod uwagę roczne wolumeny produkcyjne – ponad 12 milionów sztuk w skali roku. Zatrudniamy ponad 250 osób, a 74% rocznej produkcji eksportowana jest na rynki całego świata. Dzięki takiej dywersyfikacji kierunków zbytu kondycja finansowa firmy jest stabilna i opiera się czasowym kryzysom dotykającym poszczególne kraje.

Mimo powszechnego zwyczaju przenoszenia produkcji znanych marek do Chin lub innych krajów regionu,  Ballarini konsekwentnie pozostaje przy lokalnej produkcji, dzięki czemu, jako nieliczni
w kategorii, możemy pochwalić się znaczkiem Made in Italy.

Jest to też gwarancja stabilnej, najwyższej jakości oraz kontroli całego procesu produkcyjnego od pomysłu po produkt finalny. Jesteśmy niezaprzeczalnym liderem w swojej branży, zarówno pod kątem stosowanej technologii, jak i unikalnego design ‘u.

Ważną rolę pełnią relacje B2B z innymi czołowymi markami operującymi w kategorii naczyń kuchennych. Z niektórymi firmami związani jesteśmy wieloletnimi umowami, wspólnie wdrażając w życie najnowocześniejsze rozwiązania, stające się wkrótce potem ogólnie obowiązującymi standardami w swojej kategorii.

Innowacyjność  i ekologia

Pozycja lidera w kategorii zobowiązuje, dlatego też Ballarini kładzie znaczący nacisk na to, aby wytwarzane produkty były ekologiczne, bezpieczne dla zdrowia i wygodne w użytkowaniu. Oto kilka przykładów świadczących o tym, jak wielką wagę przywiązujemy do powyższych tez.

  • Keravis – jedna z najbardziej innowacyjnych powłok non-stick występująca w różnych stopniach twardości, odporności na uszkodzenia czy tez kolorystyce. Odmiany wzmacniane cząstkami ceramicznymi, warstwami tytanowymi czy kwarcem występują w naszych liniach przeznaczonych do smażenia i gotowania beztłuszczowego.
  • Wszystkie naczynia i stosowane powłoki pozbawione są szkodliwych substancji takich jak PFOA, metale ciężkie czy też związki niklu. Informacja ta komunikowana jest na każdym produkcie i we wszystkich materiałach reklamowych tak aby konsument nie mila wątpliwości, że zakupiony produkt jest bezpieczny dla jego zdrowia.
  • Jako jedni z pierwszych zastosowaliśmy na skale masową wskaźniki Thermopoint ukazujące stopień nagrzania patelni. Oprócz korzyści czysto praktycznych, rozwiązanie to przyczynia się w wymierny sposób do ograniczeniu zużycia energii w naszych domach,  ochrony środowiska.
  • Przez dziesiątki lat działalności oraz szczególnej troski o środowisko i otaczającą nas przyrodę otrzymaliśmy wiele wyróżnień i certyfikatów, stawiających nas w czołówce Firm dbających o środowisko. Są to wymierne dowody na to ze nasze hasła nie pozostają w sferze haseł reklamowych,  ale są konsekwentnie wdrażane w życie.

Zdrowe żywienie i gotowanie

Ballarini, jako lider w swojej kategorii, nie mógł pozostać obojętny na ogólnoświatowe trendy promujące zdrowe odżywianie oraz gotowanie. Dlatego konsekwentnie wprowadzamy w życie wszelkie programy edukacyjne, promujące zdrowy styl życia i gotowanie wśród najmłodszych.

Współpracujemy przy tym ze światowymi sławami z dziedziny dietetyki i zdrowego żywienia. Nie pozostajemy obojętni na epidemię otyłości i popularności jedzenia typu fast food, szerzącą się wśród naszych dzieci.

Dla naszych milusińskich stworzyliśmy też specjalne linie, które w wesoły i przystępny sposób przybliżają maluchom tajniki kuchni i zdrowego gotowania.


Materiał video przedstawia historię marki Ballarini - synonimu kuchennej tradycji Włoch.