Ryż ze szparagami

  25.05.2018

Sezon na szparagi w pełni, szkoda nie wykorzystać ich właśnie teraz gdy są najlepsze. Grzyby shimej dodadzą smaku umami a wędzony tempeh go uzupełni. Całość jest delikatna i pyszna. Danie w stylu risotto :)

Ryż ze szparagami

Ryż ze szparagami

Składniki (dla 2 osób)

  • ok 3/4 szklanki ryżu,
  • 250 g grzybów shimeji (brązowych lub białych),
  • 8 lub więcej zielonych szparagów,
  • 1/2 wędzonego tempehu (jak nie masz to pomiń lub użyj tofu wędzonego),
  • 1 cebula,
  • olej,
  • sól, pieprz do smaku,
  • woda lub bulion.

Instrukcja

  1. Szparagi jeśli potrzeba obierz na końcach nożem do obierania warzyw, jeśli są łykowate, musisz obrać więcej. Pokrój szparagi na ok 2-3 cm kawałki. Grzybom odetnij końcówki i rozdziel je by były pojedyncze. Cebulę obierz i pokrój w półplastry. Tempeh lub tofu pokrój w kostkę.
  2. Rozgrzej olej na sporej patelni z nieprzywierającym dnem np Ballarini ALBA, wrzuć na nią wypłukany dobrze ryż, chwilę przesmażaj (jeśli chcesz by był żółty daj odrobiną kurkumy i dobrze ją wymieszaj - ale nie przesadź, żeby danie nie było gorzkie).
  3. Dodaj pokrojone szparagi, grzyby i cebulę oraz szczyptę soli. Chwilę razem smaż ciagle mieszając.
  4. Zalej je gorącą wodą lub bulionem (może być z ekologicznej kostki warzywnej) i mieszaj żeby się ryż nie przypalił. Dolewaj płynu gdy ryż już go wchłonie do momentu aż ryż się ugotuje.
  5. W międzyczasie na innej patelni podsmaż tempeh lub tofu tak by był chrupiący i dodaj go pod koniec smażenia, by za bardzo nie zmiękł. Pod koniec przypraw do smaku solą i pieprzem.

Dodatkowe informacje

Autor: Edyta Stępczyńska

Dodaj komentarz

 (z http://)