Kasza gryczana z tofu i cukinią

  09.10.2017

Nie masz pomysłu jak dobrze ale i szybko przygotować tofu? A może masz już swoje ulubione przepisy na ten sojowy produkt ale szukasz nowej inspiracji? W każdym z wymienionych przypadków trafiłeś dobrze. Przed Tobą szybki przepis na łatwą potrawkę z tofu, kaszy gryczanej i cukinii. Idealnie sprawdzi się jako zdrowy lunch w pracy czy w szkole. Smacznego!

Kasza gryczana z tofu i cukinią

Kasza gryczana z tofu i cukinią

Składniki

  • 1 szklanka kaszy gryczanej palonej,
  • 1 cukinia,
  • 1 tofu wędzone,
  • 1 cebula,
  • sól, pieprz,
  • natka pietruszki,
  • 2-3 łyżki oleju.

Instrukcja

  1. Wypłucz kaszę gryczaną - oczywiście możesz użyć niepalonej ale palona ma bardziej orzechowy smak i będzie bardziej pasowała do wędzonego tofu. Wsyp ją do garnka i zalej wodą w proporcji 1:1, ugotuj do miękkości. Kaszę najlepiej jest gotować na niedużym ogniu pod przykryciem, bez jej mieszania do momentu aż wchłonie całą wodę, dlatego ważne by użyć dobrego garnka z nieprzywierająca powłoką np. Ballarini Positano. Gotowanie nie będzie długo trwało bo kasza się szybko gotuje. W tym czasie obierz cebulę i pokrój ją ostrym nożem Twin Pollux w półplastry lub piórka. Tofu pokrój w kostkę, a cukinię przekrój wzdłuż na 4 części i również pokrój ją w kawałki o grubości podobnej do tofu.
  2. Na patelnię wlej trochę oleju, podsmaż tofu - najlepiej by było zarumienione i chrupiące. Dodaj do niego cebulę i cukinię. Delikatnie je posól, smaż aż warzywa zmiękną, pod koniec dodaj kaszę i dobrze wymieszaj, przyprawa do smaku, wystarczy sól i pieprz, chociaż możesz też użyć ulubionych ziół. Posiekaj umytą natkę pietruszki i posyp nią gotowe danie.

Dodatkowe informacje

  • Przepis pochodzi z bloga kulinarnego Zakręcony wege obiad

Autor: Edyta Stępczyńska

Dodaj komentarz

 (z http://)