Jesienna owsianka pieczona

  18.09.2017

"Co przygotować na pyszne, zdrowe i syte śniadanie? oczywiście owsiankę. Latem kocham owsianki przygotowywane na szybko, z owocami czy jogurtem. Teraz, gdy poranki są chłodniejsze a za oknem jest jeszcze szaro, zdecydowanie wybieram owsianki pieczone. Uwielbiam ich smak. Do takiej owsianki świetnie pasują śliwki, jabłka czy gruszki. Polecam zamrozić sobie porcję śliwek, zimą wystarczy wyjąć z zamrażalnika i już. Za oknem pochmurno o zapowiadają deszcz, a ja zajadam się właśnie takimi pysznościami."

Takie słowa zachęcają nas do kolejnego do naszej kolekcji przepisu śniadaniowego! Nic nie pozostaje więcej jak tylko dodać - smacznego!

Jesienna owsianka pieczona

Jesienna owsianka pieczona

Składniki

  • 40 g płatków jęczmiennych
  • 110 ml mleka roślinnego - u mnie kokosowe
  • 1-2 śliwki
  • pół łyżeczki cynamonu
  • łyżka miodu

Instrukcja

  1. Płatki zalewamy mlekiem roślinnym, ja akurat miałam pod ręką kokosowe, ale możecie użyć innego - np. ryżowego czy sojowego. Dodajemy miód, cynamon i pokrojone śliwki, wszystko razem mieszamy.
  2. Przekładamy wszystko do naczynia do zapiekania. Ja swoją owsiankę zapiekłam w mini garnku żeliwnym od Ballarini. Mini garnek ma pojemność 250 ml i danie przygotowane w takim garnku wystarczy dla jednej osoby, tak więc teraz mogę sobie zapiekać owsiankę tylko dla siebie. Garnek pasuje do wszystkich kuchenek i piekarników a przygotowane w nim dania długo utrzymują ciepło. Jak dla mnie super, poza tym jest w moim ukochanym czerwonym kolorze. Oczywiście można w nim przygotować także inne dania - zapiekanki, gulasze czy zupy a także od razu podać jedną porcję w takim naczyniu, które na stole prezentuje się okazale i bardzo estetycznie.
  3. Naczynie wkładamy do nagrzanego piekarnika do 150 stopni, grzanie góra-dół i pieczemy 20 minut.

Dodatkowe informacje

  • Przepis pochodzi z bloga kulinarnego Kulinarna Maniusia

Dodaj komentarz

 (z http://)