Gryka z pieczoną papryką, migdałami i owocem granatu

  23.11.2016

 W naszych dieta nie ma dużo kaszy na codzień. Często spożywamy ziemniaki, ryż czy makaron ale o kaszach mało kto pamięta. To na szczęście się coraz szybciej zmienia. Wiele osób wprowadza kasze do swojego dziennego menu. Jednak spożywamy je jedynie jako dodatek do głównego dania. Dzisiejszy przepis to pomysł na inną wersję kaszy - kaszę gryczaną z pieczoną papryką, migdałami i dodatkiem orzeźwiającego owocu granatu. Takie pyszne danie może stać się prostym śniadaniem, lunchem czy podwieczorkiem. Koniecznie spróbuj!

Gryka z pieczoną papryką, migdałami i owocem granatu

Składniki

  • 1 szklanka ugotowanej kaszy gryczanej (palonej)
  • 1- 2 papryki czerwone świeży bądź suszony tymianek 2 łyżki oleju rzepakowego (tłoczony na zimno)
  • 1/3 łyżeczki soku z cytryny
  • szczypta soli
  • 4-6 migdałów lub orzechy włoskie
  • owoc granatu

Instrukcja

  • Paprykę upiecz w temperaturze 180 stopni aż pojawi się lekko czarna skórka, następnie przez około 10 minut trzymaj pod przykryciem w miseczce. Przełóż paprykę aby ostygła i zdejmij skórkę. Potnij na cienkie paseczki i dodaj do miseczki.
  • Migdały delikatnie upraż na suchej patelni, przełóż na deskę kuchenną i posiekaj wraz z suszonym bądź świeżym tymiankiem tak, aby powstała kruszonka.
  • Dodaj do miseczki wraz z papryką, skrop olejem rzepakowym, dopraw solą, sokiem z cytryny i dokładnie wymieszaj. Ugotowaną grykę serwuj z aromatyzowaną papryką i owocem granatu.
  • Dodatkowe informacje

    • Przepis pochodzi z bloga kulinarnego Gotuj zdrowo

    Autor: Marek Zaremba

    Dodaj komentarz

     (z http://)