Falafel

  06.07.2016

 Zdrowy fast food? Czy coś takiego w ogóle istnieje? Oczywiście! Szybki, pyszny i sycący - oto przed Tobą falafel. To właśnie o nim mowa, gdy szukamy zdrowego 'fast food'u'. Cieciorka, przyprawy, szybko podsmażyć i znakomity zamiennik mięsa, dodatek do dania głównego, przekąska czy cokolwiek zechcesz. Falafel może spełniać wiele funkcji i we wszystkich przypadkach wypada bardzo pozytywnie! Kochamy go nie od dziś, czas więc przygotować go samemu w domu! Zapraszamy!

Falafel

Składniki

  • 2 szklanki suchej ciecierzycy,
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • przyprawy: sól, kumin, kurkuma, pieprz kajeński (odrobina) lub chili,
  • mała cebula,
  • ew. natka pietruszki,
  • olej ryżowy do smażenia.

Instrukcja

Namoczoną przez noc ciecierzycę płuczemy, odsączamy, mielimy (surową!!) w malakserze lub przekręcamy przez maszynkę. Mieszamy z drobno posiekaną cebulą, pietruszką i suchymi dodatkami. Masa wbrew pozorom jest klejąca więc bez problemu formujemy z niej kulki wielkości orzecha włoskiego. Rozgrzewamy w rondelku olej (musi być go dużo tyle żeby falafele w głębokim tłuszczu się smażyły, ok. 2-3 centymetry). Na gorący tłuszcz wrzucamy kulki, smażymy do zrumienienia ok 5-7 minut. Olej możemy później przecedzić przez gazę i w niedługim czasie wykorzystać. Zjadamy tak jak nam pasuje, np z sosem czosnkowym lub pomidorowym, na ciepło lub na zimno.

Dodatkowe informacje

  • Przepis pochodzi z bloga kulinarnego Zakręcony wege obiad

Autor: Edyta Stępczyńska

Dodaj komentarz

 (z http://)