Co musisz dodać do makaronu, żeby zapiekanka makaronowa była pyszna?

  21.03.2017

Zapiekanki są bardzo wdzięcznymi daniami, można do nich wrzucić dosłownie wszystko, wymieszać, posypać serem i zapiec. Zapiekanka makaronowa gości dosyć często w moim domu, tym razem była z bezglutenowym makaronem gnocchetti. Będzie się świetnie prezentowała na stole w formie do zapiekania Staub. Możesz w niej upiec i podać na stół, z pewnością przyciągnie spojrzenia Twoich gości.

Co musisz dodać do makaronu, żeby zapiekanka makaronowa była pyszna?

Co musisz dodać do makaronu, żeby zapiekanka makaronowa była pyszna?

Składniki

  • dowolny nieduży makaron np muszelki lub bezglutenowy gnocchetti - ok 1 szklanki surowego,
  • brokuły (zimą mrożone) - ok 10 sporych różyczek (piszę o zamrożonych),
  • szpinak mrożony w liściach - ok 12 dużych kostek,
  • ser wegański (u mnie Violife pizza),
  • ew tofu naturalne,
  • sól, pieprz, czosnek, gałka muszkatołowa,
  • olej.

Instrukcja

Nie piszę o dokładnych ilościach ponieważ wszystko zależy na ile osób ta zapiekanka makaronowa będzie przygotowywana. Szpinaku i brokułu miałam w proporcji ok 1:1 i stanowiły 1/2 zapiekanki. Ale spokojnie może ich być więcej, wszystko zależy od tego ile masz warzyw i makaronu. Możesz również do farszu dodać zmielone tofu, ale nie jest to konieczne. Żeby przygotować zapiekankę ugotuj oddzielnie makaron (al dente) – pomóc Ci może garnek do gotowania makaronu Ballarini oraz szpinak z brokułami. Makaron odcedź, możesz też przepłukać żeby się nie skleił. Warzywa ugotuj w jak najmniejszej ilości wody, żebyś nie potrzebował/a ich odcedzać. Dodaj do nich przeciśnięty przez praskę czosnek, gałkę muszkatołową, sól i pieprz. Połącz makaron z warzywami, dodaj do nich garść lub dwie (zależy ile robisz zapiekanki) startego sera - zostaw sobie trochę sera do posypania zapiekanki z wierzchu. Jeśli chcesz możesz do masy dodać zmielone tofu. Przed nałożeniem masy do foremki sprawdź czy jest wystarczająco przyprawiona. Natłuść formę olejem, włóż do niej makaron z warzywami, wyrównaj wierzch i posyp go startym serem. Zapiekaj przez ok 30 minut w temperaturze 170-180 stopni.

Dodatkowe informacje

  • Przepis pochodzi z bloga kulinarnego Zakręcony wege obiad

Autor: Edyta Stępczyńska

Dodaj komentarz

 (z http://)